högst upp

Snabbguide

Hej och välkomna hit! Har du barn och bor i Uppsala? Då har du kommit rätt! Här har jag samlat mina bästa tips och länkar till olika aktiviteter.

Kalendarier

Top 5 besöksmål

  1. Gränby 4H-gård
  2. Biotopia
  3. Årsta 4H-gård
  4. Leo's lekland
  5. Fyrishovs äventyrsbad

Andra kul aktiviteter

iPad-appar

YouTube-kanaler

Föräldragrupper

Bloggen

tisdag 23 juli 2013

4 lekland i Uppsala

Bild: CC BY-SA @Daniel Glifberg
Regnar det, blåser och är kallt? Sådana dagar är lekland perfekta!

Lista med lekland

Leos lekland
Stort, kul och bra för barn i olika åldrar. Har bara goda minnen därifrån.
http://www.leoslekland.se/

Nickis lekland
Tyvärr har vi inte varit där ännu. Får bli ett besök i höst och se hur det är.
http://www.nickis.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=7

Mindre

Ikea
Det har vi inte provat ännu. Ser kul ut genom fönsterrutorna. Från tre år.

Ica Maxi
Stora Ica i Stenhagen har ett litet lekland. Verkar bra men sonen har inte provat det ännu. För barn mellan fyra och åtta.
http://www.ica.se/butiker/maxi/uppsala/maxi-ica-stormarknad-uppsala-9699/butiken/service-i-butiken/leklandet/

1 kommentar:

  1. Vilken fantastiskt trevlig blogg – önskar jag hittat den för två år sedan. Är nu föräldraledig och letar aktiviteter som passar en 5-, 3- och 1-åring. Dessvärre har vi uttömt "standardutbudet" (förutom Fyrishov, men dit vågar jag mig inte själv med tre småttingar).

    Vi är bilburna och jag letar trevliga naturställen i omnejden (utöver Uppsala högar).

    Lättare sagt än gjort.

    SvaraRadera